ANmarS - Cacti and Succulents - صُبّار وعصاريات

Excel/VBA expert since Sep 1997 (20 years 1 months)

We are moving ...

We are moving to another location, better, faster and more resources .... check it out ANmar.Systems

Contact me

  • Quick contact me


Cacti and Succulants - صبار وعصاريات


2nd edition cover



1st edition cover


لقد زرت العديد من الحدائق النباتية العامة والخاصة لمجمـــوعات كــــبيرة من الصبــــاريات والعصاريـــات في العديــــد مـن الدول ..لأســــاتذة ومخــــتصين في الصبــــــــــار والعصاريــــــات ممن يكيِّفـــــون الأجــــواء المناسبة من حرارة ورطوبة وإضــاءة داخل بيـــــوت زجــــاجية أو بلاستيكية ذات تكلفة عالية ... إلا إن أجواء مصر حبيبتي ملائمة جدا وكأن الخالق سبحانه وتعالى جعل منها سكنا لهذه النباتات ... أفريقية كانت أو أمريكية أو من أي قارة كان منشؤها. وهذا ما لم يتوفر في أي مكان زرته في العالم وعلى مدار السنة كما في مصر، وإن مصر هي الأفضل أجواء وتربة ومناخا. وجدت خصوبة مصر في كل شيئ ... زراعة وصناعة ،إبداعا وفنا وأهلها من أفاضل الناس عقلا وإبداعا ..
شراء النسخة الرقمية

$4.99 ebay.com إيباي
شراء النسخة الورقية

$10 دار الفكر العربي
تحميل 10 صفحات نموذج

PDF 170kb








Cacti and Succulents - صبار وعصاريات

Adnan M. Ali - عدنان محمد علي



This book is the second edition by Adnan M. Ali, the first edition was named "Cactus and Other Succulents - الصبير وباقي العصاريات" published in 1983.
Up to now, this is the only book about Cactus in Arabic, and since nobody did another one, Adnan (my father) just finished the second edition late January 2012, this edition has more details and focus on Cactus in Egypt since the weather in Egypt is one of the best around the world to get a healthy cactus and succulents.